Minljivost, boleča izkušnja!

2996

Poleg žalosti ob poginu psa imamo  izbiro, da žival pustimo pri veterinarju. Tu pa je še druga izbira, pogrebniška služba za hišne ljubljenčke.  Direktor podjetja Cremona David Žargi, ki je v Sloveniji za to dejavnost pridobil potrebna dovoljenja, pravi, da se s tem odpira možnost kremiranja živali na bolj human in spoštljiv način.  S tem, kakšna natačno  je ta storitev,  smo povprašali, kar njega.

Kateri je tisti vzrok, da se je v vas prebudila odločitev upepelitve hišnih ljubljenčkov preko vašega podjetja Cremona?

Tovrstno storitev smo poznali iz tujine, kjer smo dolga leta živeli. Po selitvi v Slovenijo nam je zbolela naša nemška bokserka za rakom in pomoči ni bilo. Ko je prišel čas, smo na žalost ugotovili, da v Sloveniji ni možno svoje živali dostojno upepeliti. Dejstvo, da ni možno dostojno ravnanje z našim dolgoletnim družinskim članom, nam je bila v razmislek. Odpravili smo se v Nemčijo, kjer smo to storitev uredili, in po vrnitvi v Slovenijo smo začeli razmišljati, kako bi to lahko spremenili. Našli smo partnerski krematorij in lotili smo se zakonodaje in dovoljenja pristojnih uradov. Po pridobitvi dovoljenja smo tovrstno storitev ponudili slovenskimi lastniki domačih živali.

Kaj ponuja vaša pogrebniška služba?

Predvsem ponujamo dostojno slovo od dobrega prijatelja! To je vse, kar želimo. Med celotnim postopku sta dostojnost in pieteta glavna naloga našega dejanja! V kolikor lastnik svojo žival prepusti veterinarju in s tem higienski službi, o dostojnosti in pieteti ni možno govoriti! Poleg tega pa ponujamo celotno storitev, kar zajema svetovanje, prevzem živali pri veterinarjih, ureditev vseh za prevoz in upepelitev potrebnih papirjev, svetovanje pri izbiri žare, prevoz posmrtnih ostankov v nazaj Slovenijo, izstavitev certifikata o dostojni upepelitvi in predaja žare lastniku.

[members_only]

Kje se izvaja upepelitev?

Upepelitev se izvaja v posebnem partnerskim krematoriju za male živali v Avstriji.

Ali imate v ta namen poseben avto in kako poteka prevoz?

Res je, v ta namen smo letos kupili avto, ki je za naše potrebe predelan. Ima posebna nosila za živali in vsebuje potrebne pripomočke za opravljanje naše dejavnosti. S tem vozilom lahko zagotovimo dostojen prevoz nam zaupanih živali.

Kaj kaže na to, da žara pripada našemu poginulemu psu?

Vsak naš obrazec je oštevilčen in je le 1 x na voljo! Omenjena številka se nato prenese na naš interni obrazec, ki spremlja celotni postopek in s katerim vedno vidimo, kje se trenutno nahaja nam zaupana žival. Ob prevzemu živali pri veterinarju dodamo vsakem trupelcu tudi še identifikacijski kamen, ki ima isto številko, ki postopek že spremlja od samega naročila dalje. Poseben identifikacijski kamen je iz šamota, materiala, ki ne izgori, in tako se ponovno pojavi s pepelom vred v posodici. Na podlagi tega indetifikacijskega kamenja imamo vedno sledljivost, za katere posmrtne preostanke gre, ti pa čakajo v posodici na žaro. Identifikacijski kamen ima dodatno k številki tudi vtisnjen naš logotip, tako je tudi v primeru, da ima katerikoli kolega isto številko, vedno zagotovljeno, da gre za pepel živali od našega podjetja. Poleg tega se ob zaključeni upepelitvi zabeleži natančen datum in čas upepelitve, skupaj s številko in imenom živali. Vsaka upepelitev pa poteka zasebno, torej množičnih upepelitev ni!

Ko pride stranka po žaro, se ji preda tudi certifikat o dostojni upepelitvi, ki vsebuje vse omenjene podatke celotnega postopka (Ime, datum, čas in številko). Na tej način lahko stranki 100 % zagotovimo, da gre le za pepel zaupane živali.

Kje se prevzame žara s posmrtnimi ostanki živali?

Po vrnitvi žare v Slovenijo se s stranko dogovorimo za termin, da pride k nam v Spodnji Hotič pri Litiji po žaro. Po želji in proti doplačilu dostavimo žaro tudi na dom.

Včasih se zgodi, da se selimo v drug kraj. Ali lahko vi kot pogrebniška služba kako pomagate pri prekopu poginule živali?

Seveda! Če tega posla ne bi ponujali, tudi ne bi bili pogrebna služba. Sicer odkopljemo žival le v sklopu prevoza v krematorij in s tem posledično na upepelitev.

Kakšem je odziv za zadnje »slovo«,  bi še kaj dodali?

Odziv na našo storitev je dokaj v redu! Dejstvo je da samo od tega posla »še« ni mogoče živeti in se zaradi tega ukvarjamo tudi z drugimi posli.

Dodal bi še naslednje: Pri našem poslu nas vedno vodi stranka s svojimi željami, s svojim žalovanjem in bolečinami. Tako strankam stojimo vedno ob strani jim prisluhnimo in se trudimo, da jim uresničimo vse želje, ki so v naših močeh. Pozivamo pa lastnike hišnih ljubljenčkov, da se vprašajo, kje dejansko konča njihov ljubljenček če ne gre na upepelitev preko našega podjetja. Prepričani smo, da si naši kosmati prijatelji zaslužijo dostojnost kakor v življenju tako tudi v smrti – podarimo jim jo!

[/members_only]

Viktorija Stoger

Objavljeno v prvi številki revije Kužek