Ekskluzivni intervju: modna kreatorka Narisara Student

1986

Je lastnica najuspešnejšega podjetja v svetovnem merilu, ki se ukvarja s pasjo modo. Še več, kajti prav ona je „idejna mati“, glavna duša in gonilna sila, ki se skriva za izjemno uspešno in velikopotezno blagovno znamko, katere ime – DoggyDolly – je med lastniki psov, pasjimi frizerji in negovalci ter lastniki pasjih trgovin vse bolj razširjeno. Marsikdo, ki pozna izdelke te priznane blagovne znamke v svetu tako visoke kot tudi vsakodnevne pasje mode, ne ve, da se za njimi dejansko skriva mlada, drzna, velikopotezna, iskriva, nalezljivo navdušena in prijazna poslovna ženska, ki je obenem umetnica, izpod spretnih prstov katere s pomočjo njene neizčrpne domišljije in ljubezni do dela domala desetletje izvirajo modne kreacije in kolekcije za štirinožno klientelo, ki jih preprosto ne moremo in ki jih ne gre prezreti! Tokrat smo se pogovarjali z gospo Narisaro Student, po rodu Tajko, ki že vrsto let živi in deluje v Nemčiji. Navdih črpa iz sebe, svoje ljubezni do dela in seveda svojih lepo oblečenih strank, ki jih pogosto srečuje na ulici, zamisli pa se ji pogosto utrnejo kar ob njenih psičkah, zdaj sedemletnih shih tzujih.

Od kod sploh izvira zamisel, da bi se začeli ukvarjati s pasjo modo in kateri je bil prvi izdelek, ki ste ga ustvarili?

Z izdelovanjem pasjih oblačil sem se začela ukvarjati pred dobrimi sedmimi leti, in sicer se je zgodba začela s kolekcijo pletenin, ki jih je moja mama izdelala za moje pse. Pletenine so bile čudovito izdelane in videti naravnost ljubko, zato sem se odločila na trg pospremiti svojo prvo kolekcijo pletenin, kot so denimo pleteni puloverji ali športni puloverji s kapuco. V pičlem letu sem kolekcijo že razširila in začela izdelovati tudi običajna oblačila, kot so obleke in majice.

Ali se morda spomnite, kako je prve izdelke pozdravil sam trg, kupci, trgovci? Ste kdaj podvomili vase ali svojo tržno nišo?

Pravzaprav se s tem, kako bo celotno zgodbo oz. zamisel sprejel trg, niti nisem imela časa ukvarjati, vse preveč se bila namreč zaposlena z dizajnom, materiali, vzorci… Ko pa bi morda napočil trenutek, da bi se začela spraševati, celo dvomiti, pa je posel že cvetel.

In če se še malce ustavimo pri začetkih: komu se je utrnila zamisel glede imena DoggyDolly?

Ime blagovne znamke sem ustvarila kar sama, in sicer je ime sestavljeno iz dveh besed: dogs (angl. psi, op. avt.) in dolls (angl. lutka, op. avt.), a zaradi lažje izgovorjave sem ju povezala v DoggyDolly.

Vaše kolekcije vključujejo vse, od oblek, čevljev pa do modnih dodatkov. Od kod pravzaprav ta težnja k celovitosti?

Preprosto si prizadevam za to, da lahko vsak lastnik psa najde celovite kolekcije ali nize izdelkov, da lahko pri nas dobi vse. Koncept DoggyDolly med drugim temelji namreč prav na načelu, da lahko ponudimo prav vsa oblačila, ki jih nekdo potrebuje ali želi.

[members_only]

Ali lahko morda na kratko opišete proces od zasnove do končnega oblačila, ki je pripravljen za prodajo? Koliko ljudi slednji vključuje, kako izbirate barve, materiale in dizajn?

Vsa oblačila oblikujem sama in sestavim kolekcijo. Nato priskrbim vzorce tkanin, pa tudi materiale in dodatke. Vse skupaj pošljem našim krojačem, ki izdelajo kroje in vzorce. Slednje odobrim in spreminjam sama. Naša ekipa za trženje vse izdelke fotografira in pripravi predstavitve. Morda zveni preprosto, a proces terja ogromno prizadevanj, vneme, marljivosti in discipline. Biti v koraku s časom v smislu nenehne prisotnosti na trgu, ostati zanimiv in obenem kakovosten je svojevrstna umetnost.

V vaših kolekcijah smo priča mnogim elementom, značilnih za modo ljudi, kot so denimo usnjene hlače, bolj znane pod narečnim izrazom irharce[1], ali pa dirndl[2], oblačila v kitajskem slogu… Od kod ta vpliv? Ali so vaši partnerji iz držav, kjer ste prisotni, izrazili takšne želje, ali pa je tudi ta zamisel porodila vam? Ali vsaka vaša kolekcija na nek način temelji na modi ljudi?

Moje kolekcije so vedno povezane z modo ljudi, saj so kupci pasjih oblačil lastniki psov, ki ljubijo modo in želijo zato tudi svoje hišne ljubljenčke obleči po zadnji modi. Težko boste namreč našli kupca naših oblačil za svoje pasje prijatelje, ki tudi sami niso lepo oblečeni oz. jih moda osebno ne zanima. Koncept DoggyDolly sloni tudi na želji nuditi takšna modna pasja oblačila, ki bodo čim bolj sorodna modi ljudi in bodo obenem visokokakovostna. Tako lahko denimo ponudimo smokinge in poročne obleke ali pa oblačila za posebne priložnosti, dežne plašče, ki psa udobno in zanesljivo ščitijo pred dežjem, vsakodnevna oblačila, kot so denimo hlače iz jeansa in obleke, majice za vsak dan, pa seveda tudi oblačila za dobro počutje, kot so na primer kopalni plašči in halje, ki jih psu ogrnemo po kopanju, ali pa nepogrešljiva topla oblačila za zimske dni. Kar pa zadeva oblačila, značilna za določeno deželo oz. državo, kot so na primer irharce ali dirndl, pa so slednja nastala pod vplivom bavarskega festivala piva Oktoberfest. Zamisel se je utrnila mojemu soprogu, ki je Nemec in meni, da je videti še posebno imenitno, če psi nosijo enaka oblačila kot ljudje.

Kakovostne hlače iz gamsovega ali jelenovega usnja, ki so del alpske narodne noše

 Podeželsko žensko oblačilo, značilno za celotno področje Alp, ki se je razvilo iz narodne noše.

Ste najuspešnejša oblikovalka pasjih oblačil na svetu. Kaj je po vašem mnenju ključ do vašega uspeha, kakšno popotnico bi lahko dali mladim oblikovalcem, ki se na to pot šele podajajo?

Ključ do uspeha ni le eden. Gre za niz dejavnikov, med katerimi bi nedvomno izpostavila ljubezen do dela, vztrajnost, neomajnost in vero vase. Novih oblikovalcev sem vedno zelo vesela, saj je lepo videti nove stvari, uresničenje novih zamisli, morda celo življenjskih sanj na policah, na ulici, na trgu…

Kako vam je s svojo blagovno znamko uspelo osvojiti tudi Slovenijo, trg, ki je v primerjavi z drugimi trgi, kjer ste prisotni, verjetno dokaj majhen?

Slednje drži, vendar se je majhen slovenski trg izkazal za še kako pomemben trg! Tržišče se mi je odprlo prek avstrijskega podjetja Onlinezoo eU, največjega predstavnika blagovne znamke DoggyDolly v Evropi. Tako sem implementacijo naše blagovne znamke na slovenski trg zaupala podjetju Onlinezoo Slovenija, ki je naše zaupanje več kot upravičil in postal ekskluzivni zastopnik naše blagovne znamke v Sloveniji. Proti vsem našim pričakovanjem se je izkazalo, da je trg kljub majhnosti izredno širok, zato sem sklenila ponuditi celoten nabor izdelkov oz. vse kolekcije. Kmalu se je prodaja razmahnila, pregleden nabor izdelkov pa se je zaradi svoje pestrosti bolje umestil v spletno prodajalno, kjer si lahko zdaj kupci izdelke in ponudbo v miru ogledajo in se odločijo za nakup. Izdelke lahko v spletni prodajalni seveda tudi brez težav zamenjajo, njihovi ljubljenčki pa jih lahko tudi pomerijo v eni izmed trgovin oz. butikov, ki prodajajo izdelke Onlinezoo Slovenija.

Zdaj nudite tudi oblačila za pasme, kot sta denimo francoski buldog in mops. Od kod vam ta zamisel? Ali menite, da se bo v prihodnosti na trgu pojavilo več modnih oblačil tudi za posebne rasti?

Zamisel, da bi pasja oblačila lahko ponudila tudi za pasme, kot so bostonski terier, francoski buldog in mops, so porodile mnoge naše stranke, ki so lastniki tovrstnih pasem. Običajna oblačila slednjim niso prav, zato smo ustvarili kolekcijo, v kateri je na voljo več različnih dizajnov, ki so jim kot ulita. Za naslednjo kolekcijo že načrtujemo tudi oblačila za jazbečarje.

Vidim, da je mnogo izdelkov mogoče zlahka poljubno kombinirati. Je to namenoma tako ali pa je to zgolj naključje?

Vsa oblačila sem seveda namenoma oblikovala tako, da lahko vsakdo določene kose oblačil, kot je denimo majica, kombinira s hlačami ali krili. Na ta način lahko stranke same na ustvarjalen način vedno znova pravzaprav rekoncipirajo določeno kreacijo ali kolekcijo, saj lahko s pomočjo preprostega novega kombiniranja obstoječih kosov oblačil ustvarijo nekaj novega. Vsaka kolekcija namreč temelji na konceptu „mix’n’match“ ali po slovensko „združuj in usklajuj“.

Ogledal sem si kolekcijo jesen-zima 2012/13 in občutek imam, da je vse popolno, dovršeno. Ali nam v prihodnosti pripravljate kakšno presenečenje?

Največji izziv je presenetiti naše stranke. Slednje terja od nas ogromno trdega dela. Vendar bomo zagotovo storili vse, da bomo tudi s prihodnjimi kolekcijami na naše stranke naredili vtis in jih navdušili.

Povejte mi, Narisara, kakšen občutek je, ko se takole sprehajate po ulici in vidite mnoge srečne pse, odete prav v vaše kreacije. Ste ponosni?

Vsekakor. Najsrečnejša sem, kadar vidim ponosno vzravnanega psa, oblečenega v oblačila naše blagovne znamke. Neizmerno me veseli dejstvo, da sem prav jaz ta, ki izdelujem oblačila, ki jih toliko lastnikov psov izbere za svoje ljubljenčke.

Dovolite mi, da se vam ob koncu iskreno zahvalim za vaš čas in izčrpne odgovore. Seveda se nadejam še mnogo izvrstnih zamisli, uspešnih kolekcij in zanimivih kreacij, na vaši poklicni in zasebni poti pa vam želim še naprej obilo uspeha.

[/members_only]

 Gorazd Čmrlec

 

Objavljeno v osmi številki revije Kužek