Vsak od nas med hitenjem po trgovinah na hitro preleti izdelke na polici in se avtomatično odloči za enega (ponavadi tistega, ki ga uporablja že dolgo) in odhiti do blagajne, da ne zamudi večerje ali zmenka. Ste kdaj pomislili, zakaj ljudje tako izbiramo proizvode?
Nas pritegneta ime in prepoznavnost znamke iz tiste sto ali še večkrat videne televizijske reklame, ko ženska z boljšim šamponom in s prečudovitimi lasmi pove, da uporablja ta šampon, zato ima tako dolgo vrsto pred svojo mizo, ali pa nam je ta šampon preprosto prečudovite roza barve in popolne oblike za poličko v kopalnici.
Mogoče pa nikoli niste pomislili, da je bil ta proizvod testiran na miški, zajčku, opici, mački ali psu in da je žival mogla pretrpeti kar velik del eksperimentov, preden je ta proizvod prišel na polico v trgovini in v vaše roke. S tem, ko vzamete ta proizvod iz police, se odločite, koga in kaj boste s tem podpirali.
Vsako sekundo zaradi testiranj umre 22 živali
Skrbi nas, da podjetja testirajo na živalih, ker je to najcenejša metoda, in skoraj vsi laboratoriji so tudi prirejeni modelu testiranja na živalih. Obstajajo metode laboratorijskega vzgajanja katerekoli kulture celic, kar pomeni, da se lahko eksperimenti izvršujejo na teh celicah, s čimer je mučenje živali nepotrebna in odvečna stvar. Več kot 12 milijonov živali letno testirajo po laboratorijih Evropske unije in vsake tri sekunde ena žival umre zaradi tega. V laboratorijih po svetu pa vsako sekundo umre 22 živali. To so življenja, za katera ljudje mislijo, da jih imajo pravico končati. Ampak za kaj? Za koga?
Najpogosteje testiran je beagle
Živali za testiranje smrtnih doz in alergijskih reakcij strup zaužijejo s prisilnim hranjenjem, z injekcijami ali inhalacijo. Miši, podgane, zajci, psi in druge eksperimentirane živali so zelo majhne in se tudi težko upirajo oziroma tudi če se, so nemočne.
Primati in psi so večino časa zlorabljeni za testiranja toksičnosti in testiranja na zobeh, možganih ter za različne kirurške eksperimente. Najpogosteje uporabljena pasma psa je beagle, ker je pasma relativno zdrava, obenem pa gre za manjše pse, ki so vodljivi in posledično lažje ukrotljivi med samimi testiranji.
Pri živalih gre za maksimalno izpostavljenost določenim toksinom, torej so izpostavljeni do največje možne škode, pa vendar brez protibolečinskih sredstev (primer je preizkus LD50, ki ubije polovico od testiranih živali). Pri proizvodih pa je vedno zadnji korak, ko je snov testirana na ljudeh. Veliko se vas vpraša: “Na čem bi pa testirali, če ne na živalih?” Na ljudeh se testira v vsakem primeru v končnem delu proizvodnje proizvoda, pa vendar z minimalno izpostavljenostjo toksina. Vzemimo še v zakup, da smo si ljudje in živali biološko različni in rezultatov testiranj na živalih ne smemo posplošiti na ljudi. Torej, kako zanesljiva so testiranja?
Poiščete belo listo in to je to?
Bela lista je lista podjetij, ki ne testirajo na živalih, vendar ni nujno vedno zanesljiva.
[members_only]
Je živa lista in se konstantno spreminja. Ene organizacije imajo strožja, druga manj stroga merila. Zavajanja so tudi, da podjetja rečejo, da ne testirajo, ampak kemikalije, ki jih kupijo, so testirane. Pa pustimo besedne igre ter kaj je zdaj prav in kaj ne, nazadnje ta svet stoji na kapitalu. Vendar je vsaka lista bolj zanesljiva kot sprehod v trgovino in nakup prvega izdelka, ki nam pade pred oči. Medije obvladujejo multinacionalke, ki imajo dovolj denarja, da so na televizijah in drugih medijih ter nas prepričujejo o svojih izdelkih. Na žalost lahko na prste ene roke naštejemo kozmetična podjetja, ki oglašujejo pri nas, in drugi, ki so manjši in manj pomembni, ki ne pridejo naprej.
Ampak izdelki so tako dragi …
Izdelki niso dražji, to je mit! Če verjamemo nekemu mitu, potem lahko še vedno verjamemo, da je zemlja središče našega osončja. Naravna kozmetika je mogoče malenkost dražja od umetne, ampak je dražja tudi zato, ker se je količinsko porabi manj in smo na koncu na istem. Pojdite v trgovino in se prepričajte na lastne oči. Dobite lahko naravne, cenovno ugodne izdelke in to je minimalna osebna angažiranost, ki jo vsak od nas lahko naredi in spotoma naredi še en ogromen korak za živali. Naredimo nekaj za prihodnost našega planeta in zapomnite si, ni vseeno, kaj kupimo.
Na povezavi si poglejte tudi belo listo podjetij, ki so dali pisno izjavo, da ne testirajo na živalih, da ne kupujejo sestavin, ki so bile testirane na živalih in da ne kupujejo podatkov o testiranih stvareh od tretjih oseb: http://www.dzzz.si/sl/bela-lista-podjetij.html
Pridružite se nam in recite NE okrutni kozmetiki v Evropi: http://www.nocruelcosmetics.org/sign_up.php?lang=slovenia
[/members_only]
Zala Boštic
Objavljeno v tretji številki revije Kužek