Prednosti sprehajanja psov za naše zdravje

Da psi uživajo na sprehodih, ni nobena skrivnost. Druženje s skrbnikom in malo gibanja večini izmed njih prija ob vsakem vremenu – v mrazu, vročini, snegu ali dežju. Le beseda in pasji repki od navdušenja že mahajo kot nori. Marsikdo pa kljub ljubezni do svojega psa ne deli tega iskrenega navdušenja nad sprehajanjem. Nelagodje se pojavi posebno ob slabem vremenu, slabšem počutju ali ko si res želimo še tisto dodatno uro spanja. Najtežji korak je skok iz tople postelje, zato so sprehodi z ljubljenčki pogosto precej kratki. Premalo aktivnosti pri psu lahko vodi tako v zdravstvene kot vedenjske težave, prav tako pa neaktivnost škodi tudi skrbnikom.

Hoja pomaga zmanjšati krvni tlak

Redni dnevni sprehodi pomagajo pri zniževanju visokega krvnega tlaka in s tem povezanih tveganj, kot so bolezni srca ali možganska kap. Za to pa ne potrebujemo maratonskega sprehoda, saj je po podatkih American Heart Association 30 minut aerobne aktivnosti z zmerno intenzivnostjo povsem dovolj. Sprehod z vašim ljubljenčkom torej ni priporočljiv le zaradi pasjega zdravja, temveč ugodno vpliva na celotno zdravje srca in ožilja.

Hoja skrbi za srečo

Med hojo si razpoloženje izboljšujemo s svežim zrakom, naravo in tudi priložnostjo za nakup novih športnih copat. Hoja povečuje vsebnost serotonina v telesu, kar nas posledično navda z občutkom sreče.

Hoja izboljšuje ravnotežje

S starostjo se naš občutek za ravnotežje slabša, na to pa imajo velik vpliv tudi različne bolezni, zdravila in pomanjkanje gibljivosti. Vse to povečuje tveganja za padec. Po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije so padci drugi najpogostejših vzrok poškodb po vsem svetu in kar 3 milijone padcev letno je dovolj resnih, da potrebujejo zdravniško pomoč. 17 milijonov padcev pa je posledica poškodb, kot so zlomi kolka in poškodbe glave. Vsako leto zaradi padcev po svetu umre več kot 600.000 ljudi. Hoja nam pomaga pri izboljšanju ravnotežja in nas ščiti pred poškodbami – in ne le nas, tudi naše pasje kosmatince.

S hojo nadzorujemo raven sladkorja v krvi

Po izsledkih raziskav American Diabetes Association hoja pomaga zmanjšati in hkrati nadzorovati raven sladkorja v krvi s povečevanjem občutljivosti na inzulin. Hoja raven sladkorja namreč lahko vzdržuje do 24 ur po treningu oz. aktivnosti. American College of Sports Magazine in American Diabetes Association priporočata, da se posamezniki s sladkorno boleznijo tipa II udejstvujejo v vsaj 150 minutah zmerne vadbe tedensko. To priporočilo se povsem ujema s smernicami American Heart Association, ki svetuje 30 minut aktivnosti z zmerno intenzivnostjo 5 dni na teden.

Hoja pomaga pri bolečih sklepih in mišicah

Ko nas napadejo bolečine v sklepih in mišicah se ponavadi izogibamo hoje ter drugih dejavnosti, saj nas skrbi, da bi stanje še poslabšali. Po podatkih Harvard Medical School pa hoja olajša bolečine v sklepih in mišicah, tudi pri ljudeh z artritisom. S hojo namreč povečujemo prožnost mišic in ohranja hrustančno tkivo ter kosti močne in zdrave.

Če nas torej kdaj želi premagati lenoba ali pa nam ne diši sprehod po dežju, si v spomin prikličimo teh nekaj izsledkov in motivacija za sprehod s štirinožnim najboljšim prijateljem bo gotovo v hipu tu.

[/members_only]

Maša Pirnat

Vir:
www.lifelearn.com